Ekorre.

Häromdagen såg jag en ekorre i min trädgård.

22.gif

Oj vad söt,inte ofta jag har sett dom här. Faktiskt bara andra gången på 8 år.

Jag hämtade kameran men hann inte fota riktigt…lägger ut bilden som jag tog o tittar ni noga ser ni bakdelen på ekorren precis bredvid fröautomaten som jag hängt ut till småfåglarna.

1 001

Hm…dålig bild men jag bestämde mig för att köpa en nöt-automat till den o se om den kommer tillbaka så kanske jag kan få bättre bilder.

Den kom med posten o ser ut såhär. 

1 024 1 025

Köpte nötblandning oxå.

Ekorrmat

Fick en katalog oxå som är super-rolig att titta i.

Katalog

Där finns allt för våra vilda djur. Igelkottar, fladdermöss, ankor, insekter o många många fler.

27.gif

Ja o så ville ju Marängen undersöka kartongen hihi.

1 027

Är det nån som har lite tips om var o när jag ska hänga upp automaten till ekorren? Det får ju inte vara så katten får tag på den, o inte för nära småfåglarna heller…tror inte dom är kompisar? Samtidigt vill jag ha det så jag kan se om o när ekorren kommer för o käka.

Eekhoorn20(9).gif

Lämna en kommentar